Register verkoop en inkoop gebruikte goederen

Om heling na woninginbraken te voorkomen en het voor dieven het zo moeilijk mogelijk te maken om hun gestolen spullen te verkopen, is er in Koggenland besloten om gebruik te maken van het Digitaal Opkopers Register. Om het zo makkelijk mogelijk te maken om goederen op te geven voor het DOR, is het voor handelaren in Koggenland mogelijk om hun aangekochte- en verkochte goederen te melden via het systeem: Digitaal Opkopers Loket (DOL)

Aanmelden als handelaar

Alle ondernemers die handelen in tweedehandsgoederen zijn verplicht zich aan te melden als handelaar. Zodra u zich heeft aangemeld als handelaar, maken wij een persoonlijke inlogcode aan. U kunt via deze link alle goederen die u in- en verkoopt invoeren en bijhouden. Het Digitaal Opkopers Register en het Digitaal Opkopers Loket zijn gratis te gebruiken.

 

Welke goederen moet ik aanmelden bij het DOR?

In het Digitaal Opkopers Register bent u verplicht het volgende in te voeren:

  • Een omschrijving van het goed, daaronder begrepen (voor zover dat mogelijk is) soort, merk en nummer van het goed;
  • Wanneer het goed is gekocht;
  • Van wie het goed is ingekocht of ingenomen;
  • Voor welk bedrag het goed is ingekocht;
  • Op welke datum het is doorverkocht;
  • Aan wie u het goed heeft verkocht.

U bent ook verplicht om een opgekocht goed gedurende 3 dagen in originele staat te bewaren voordat u het mag doorverkopen.

Heeft u gevonden wat u zocht?